5 Ağustos 2013 Pazartesi

KINGDOM: Birinci Sezon






İlk sezonu 38 bölüm olan bu animeye çok sızlayarak başladım ama gerisi su gibi geldi ne yalan söyleyeyim.

Şimdi fazla spoilera girmeden şöyle özetleyeyim durumu;

Elimizde bir adet Xin var, savaş yetimi. Tek hayali hayali dünyanın en büyük generali olmak.

Bir adet Ying Zheng var, bu da hakkı olan tahta uzanmak arzusunda ki kendisi ileride Qin Shi Huang olacak tarihi kişi yani ilk Çin'in İmparatoru.

Bu ikisinin yolunu kader karşılaştırır ve serüvenleri diğer karakterlerin de dahil olmasıyla başlar.



Orijinali aslında  Yasuhisa Hara' nın mangası. Mangaka da Çin tarihinden esinlenmiş hatta gerçek karakterleri kullanmış.

İlk başladığımda bu ne yahu dedim, özellikle ilk iki bölüm. Sürekli bağıran çağıran salak bir Xin, kaşları çatık, kendini beğenmiş ukala bir Zheng, komik kıyafeti içerisinde He Liao Diao...

Üstelik tarihi bir figür olarak Ying Zheng' ten pek hoşlandığım da söylenemez. Çizimler de dandik gibi  ama sonra öyle bir sarıyor ki özellikle ilk arc (diyeyim) tan sonra.

Xin ve Ying Zheng' e anime içerisinde pek değinmeyeceğim, fazla açık etmek istemem ama animede bir karakter var ki beni benden alan o da köfte dudaklı, heybetli Wang Qi' dir. Bir karakter bu kadar mı eğlenceli, bilinmez olur ama anlaşıldıkça büyür. Aha bu öyle bir karakter işte.

Anime Yin Zhen odaklı başlıyor, daha sonra odak Xin oluyor daha sonra ise ana odak Wang Qi oluyor.

Aslında çok karakter var ama tek tek değinmeyeceğim.

Bundan sonrası biraz spoilera da girebilir ama gerçek tarihi karakterlere biraz dayanmak isterim.

Savaşan eyaletler döneminde tahta çıkan Yin Zheng daha sonradan tüm krallıkları Qin çatısı altında toplamaya başlıyor bilindiği gibi. "İlk İmparator" ünvanını alıyor. Tek dil, tek bayrak olayına kendini adıyor. Bu durum süregelen kan gölü süreci durdurmasının yanında aslında bunu sağlamak için de çok fazla kan döküp çok fazla insanın canını yakıyor ayrıca çok fazla kültürün ve düşünce okullarına ait kaynakların yok olmasına neden oluyor. Bu eleman tarihte bir paradokstur benim için.Çin Seddi tarihe kalan bir hediyesidir :)  (konuyla ilgili başka bir seri için tık tık )

Legalism falan bunlara girmeyeceğim ama dileyen hafiften şuralara da bakabilir. (tık tık)

Güya bir gün detaylı bir yazı yazacaktım bunun için peh.



Benim anime içerisinde hastası olduğum Wang Qi.


Anime karakteri olarak bakarsak animede "general olma" kavramını öyle bir anlatıyor ve öyle bir yaşıyor ki hastası olmamak mümkün değil. Çizimler kötü demiştim ya bu adamın yüz ifadelerini anime ilerledikçe gördükten sonra kötü falan demeyi bıraktım. Estetik bir detay yok belki ama sadece yüz ifadesiyle çok şey anlattı amca. Gülüşüne ayrıca hastayım.


Li Mu, Savaşan Devletler Dönemini' nin tarihteki 4 büyük generalinden bir tanesi, Zhao' dan.

Anime de yer alan diğer bir tarihi karakterde Lü Buwei. Gerçek karaktere kısaca değinmek gerekirse hayatına  bir tüccar olarak başlamış bir kişi ama en yamanından. Daha sonra kendini danışman konumuna getittiriyor, kafa ve beceri zehir. Gerçi ölümü biraz komik ama neyse.

Lord Changping, bu elemanın olayları karışık biraz bana kalırsa bir kesinlikte yok ama animede karizmatik bir amca.

Meng Wu; uuuuhhh animede çılgın ve atak general. Tarihte Kral Zhao' ya ve Ying Zheng' e hizmet etmiş bir amca aynı zamanda Ying Zheng' in en esas adamlarından biri olacak Meng Tian' ın da babası ki Meng Tian de bir cücük olarak beliriyor seride.

Lı Sı; tabii ki Ying Zheng olur da Lı Sı olmaz mı? Olur. Burada henüz Ying Zheng ile araları mesafeli ama legalizmi bir sisteme dönüştürerek daha halen  geleneklerini sürdürecek tohumları o zamanda Qin  imparatorluğu döneminde attığı bilinen bir gerçek.

Şİmdilik aklıma gelenler bunlar daha da gelirse eklerim ileride.

Dedim ya, Ying Zheng, Lı Sı ve dönemiyle pek aram yok ama Xin' i devreye sokarak ortaya güzel bir anlatım çıkarmışlar ve beni bile sempatiyle yaklaşmaya sevk ettiler bu da bana göre anime ve hikayenin başarısı.

Bu arada bir noktaya değinmeden geçemeyeceğim o da Teng, ahahahahahah o nasıl bir çizimdir yahu !!! :)

Gelelim müziklere. animenin açılış parçası Nothing's Carved In Stone' dan Pride. Bence çok güzel parça ve açılışa da çok yakışmış.



Kapanış parçalarından ikincisi Yuki Wakai'den Destiny Sky. (bana kalırsa eh işte)



Animenin üçüncü kapanışı Dasoku' dan Never Ending. Burada da elemanlar anime cosplayi olayına grimişler hafiften.



Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...