23 Aralık 2012 Pazar

252: Signal Of Life




Efendim, oturdum bu 2008 yapımı Japon filmini de izledim. Yönetmeni Nobuo Mizuta olan film beklentimin üzerinde çıktı açıkçası çünkü pek bir beklentim yoktu :))

Ito Hideaki, Maasaki Uchino, Takayuki Yamada gibi isimleri barındıran filmde Minji de Kore kontenjanından yer almakta.

Japonya' da vuk u bulan depremin ardından okyanus dibi kocaman bir fırtına alarmı vermektedir de insanoğlu bunu anlamlandıramaz nitekim bir anda okyanus dibinde meydana gelen olay neticesinde hayvani bir tsunami Tokyo' yu vurur ki bu henüz başlangıç sayılır... İnsanlar yollarda, normal gündelik hayatlarında bu tsunamiye yakalanırlar. Bir kısmı hayatını kaybederken bir kısmı yaralanır ya da bir yerlerde sıkışıp kalır. Bunları kurtarmakla görevli olan kurtarma ekipleri bir yandan ellerinden geleni ortaya koyarken diğer yandan gelen ikinci fırtına ile başa çıkmak zorunda kalır.

Filmin trailerı... göz atmak isteyenler için...



Felaket filmlerinin klasik durumu. Türünün en iyi örneklerinden bir tanesi değil ancak bana kalırsa ortalamanın üzerinde. Zaman zaman insanı geren zaman zaman etkileyen sahneleri barındırmakta o nedenle bu türü seven insanlardansa kişi izlemesinde fayda var, eksik kalmasın derim.

Minji' nin filmde yer alan parçası... Love Alive



Metroda tsunamiye yakalanmanın nasıl bir durum olduğunu göstermesiyle birlikte aslında filmin adından da anlaşılacağı üzere işlevsel bazı bilgileri de barındırıyor. Metro demişken insanın kıskanmaması mümkün değil. Biz daha iki istasyonlu, tek hatlı metromuz var diye sevinelim insanlar bir anda anlaması zor manyak bir metro ağı inşa etmişken bir de bunları delicesine dayanıklı yapmış ki üzerinden bir tsunami, bir bilmem ne geçiyor hala diplere indikçe insan o delikte yaşayabiliyor. Peh bizde olsa tsunamiye gerek yok kolona dayansan çökme potansiyeline sahip ki ne yalan söyleyeyim bir Türk olarak filmde adamlar sinyal vermek için kolona vurdukça aman da çökecek şimdi diye gerildim (işte kültürel farklılık !)

Bir not daha düşmek isterim ki filmde Shiori' yi canlandıran Ayane Omori' ye bayıldım, hem sevimliliği hem inandırıcılığı açısından. Ayrıca Shiori, zekası, soğukkanlılığı ve söz dinlemesiyle her ailenin hayalindeki çocuk olabilir.

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...