12 Nisan 2012 Perşembe

X-JAPAN: Tears ve The Trax



X - Japan hakkında kim ne diyebilir ki? Japonya' dan çıkmış, kendisinden sonra tabiri caizse bir akım yaratmış ve herşeyden öte arkalarında bir sürü eskimeyen albüm ve çalışma bırakmış bu grup için hala bık bık edenler varsa - zevkler mevzusu değişir ancak şu klişe noktaya getirenlerden bahsediyorum - kendilerini Krauser' e emanet ediyorum. (alakaya gel ahali)

Her neyse X-Japan üzerinde uzun uzun yazmaya gerek yok. En güzeli dinlemek...

Efendim X - Japan' ın Tears' ı, her dinlediğimde beni ilk kez dinliyormuşum gibi etkileyen bu parçası için buyuralım önce;




Bu güzellikten sonra Kore' ye dönelim. SM' in Rock kategorisi kontenjanında yer alan The Trax ne alaka diyenler için devam edelim; 2004 yıllarında ortaya çıkan bu grup kendi çalışmalarına konsantre olurken aynı zamanda SM çatısı altında bulunmasından ötürü diğer SM grupları ile birlikte de çeşitli çalışmalarda görülebilir.





Yoshiki ile de uzaktan bağları bulunan bu grubun Tears' ı yorumlaması çok şaşılacak bir şey değil tabii. The Trax mevzusuna da burada üzerine ileride üşengeçlikten ölmediğim bir zaman daha detaylı bir yazı yazmak üzere son verirken kendilerinin Tears' ı için buradan buyuruyoruz.




Bugün buyrun kelimesi ve kullanımlarına takıntılıyım.

4 yorum:

Osaman dedi ki...

X-Japan müthiştir gerçekten, Tears en sevdiğim parçası. :)

Tawannanna dedi ki...

merhaba.

evet X Japan kesinlikle müthiş :) iyi ki var olmuşlar.

Ben en sevdiğim parçaya hala karar veremedim. parçayı geçtim en iyi albümleri konusunda bile bir seçim yapamıyorum hala:) o nedenle hepsini ayrı ayrı seviyorum.

Tears' ın yeri, etkileyiciliği, hem müzikal hem de sözler açısından vuruculuğu ayrıdır tabii ki :))

birasalsayı dedi ki...

Öncelikle xjapan'ın neşreylediği bir eseri tekrar seslendirme cesaretini bulan Koreli grubumuzu özgüvenlerinden dolayı tebrik ediyorum. Bir yanım Güney Kore diğer yanım Japonya olsa da burada Koreli grup atmosferde olan şarkıyı alıp yerkabuğuna çarpmış:) xjapan şarkılarını büyüleştiren xjapan.

Tawannanna dedi ki...

:) doğru, cesaretlerine saygı duymak lazım çünkü ciddi şekilde boylarından büyük bir işe girişmişler. elma ile armut olmuş.

x japan' ın yarattığı etkiyi kimse yaratamaz ki trax ten öte çok daha iyi yorumlamış gruplar var ama olmuyor işte:)

her parçanın orijinali en güzelidir - sadece bir iki istisna hariç - mottosuna sahip bir insan olarak yine de coverlar duymak, iyisiyle kötüsüyle, eğlenceli oluyor...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...