15 Ocak 2012 Pazar

Wu Xia: Swordsmen




2011 yapımı yönetmeni Peter Chan olan bu film zaten içinde Donnie Yen ve Takeshi Kaneshiro' yu barındırması üstelik aksiyon yönetmeninin de Donnie yen olması nedeniyle çoktan izlenecekler listesine girmişti ama ufak bir beklentiyle başlanan film gittikçe daha fazlasını verdi.

Liu Jinxi (Donnie Yen) ve ailesi ufak bir köyde kendi halinde takılmaktadır. Köye iki adet eleman gelir ve soygun esnasında ölür. Bunları yanlışlıkla öldüren Liu Jinxi köyde kahraman ilan edilir ancak olayı soruşturmak için köye gelen Xu Baiju' nun kafasında olayın bu kadar basit olamayacağına dair şüpheler oluşur.

Öncelikle şunu belirteyim şimdi yönetmen Peter Chan olunca ve Donnie Yen' i görünce insan yönetmenin son filmleri ve Donnie Yen nedeniyle epik ya da tamamen bir aksiyon filmi olacağı beklentisine kapılabilir. Hayııır... Film daha çok polisiye/gerilim tarzında. Aksiyon sahneleri nispeten az ama temiz ve oldukça sağlam. Bununla birlikte filmin gidişatına çok yönlü olarak katkıda bulunuyorlar bana kalırsa.

Filmin konusu aslında bilindik, benzeri pek çok film izlemiştir insanlar ama bu filmi başarılı kılan filmin anlatım tarzı. Öyle bir tat yakalmışlar ki sonu ve gidişatı belli olmasına rağmen insan filmden kopmak yerine filmin içine çekiliyor. Bunda görselliğin ve anlatım biçiminin estetiği de etkili bana kalırsa. Tüm bunlara Takeshi Kaneshiro ve Donnie Yen' in sağlam oyunculukları da eklenince gayet başarılı bir iş çıkıyor ortaya. Özellikle Takeshi Kaneshiro' nun paranoyak, adalet saplantısı olan, kendi içinde ikilemi bulunan Xu Baiju' su ilginç bir karakter olmakla birlikte Takeshi yorumuyla tadından yenmez olmuş.




Kapı koluna ip bağlayarak diş çekmek ( hep merak ederdim nasıl bir şey diye, sağolsun çocuklar bir açıklama getrdiler bana) ya da ev üstünde inek beslemek ya da bir boğa insanı nasıl şişler konulu sorularıma da açıklama getiren bu film bana kalırsa kendi içinde oldukça başarılı bir iş. Film aynı zamanda insan vücudu üzerine de sağlam dersler vermekte.




Böyle daha çok film olsun, Donnie Yen hep böyle başarılı işlerde boy göstersin. Filmin müzikleri de genel anlamda hoş olmakla birlikte sondaki parçanın nasıl bir kafanın ürünü olduğunu anlayamadığımı itiraf etmem gerekiyor.

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...