21 Ocak 2012 Cumartesi

THE SHOWDOWN: Hyultoo



Zaten karanlık ayrıca ruhen de karanlık bir akşamda çok başarılı bir seçim olarak açıp izledim bu Park Hoon-Jung' un yönetmenliğini yaptığı 2011 yapımı Kore filmini. Çok doğru bir seçim oldu gerçekten bunu hemen anlayıp kendimi tebrik ettim. Karanlık bir film, mecazi anlamda değil sahneler gerçekten karanlık zira ben uzun bir süre boyunca bu karanlık ortamda Heon- Myung (Park-Hee Soon) ile Do Young (Jin Goo) yu birbirinden ayırmaya çalıştım zaman zaman hangisi hangisi karıştırdım.

Bu iç karartıcı giriş kimsenin bu filmi izlemesine mani olmasın. Böyle dedim ama doğruyu söylemek gerekirse ben filmi beğendim.




Çinlilerle (Mançurya) ile yapılan bir savaştan (gerçi bu biraz intihar saldırısı gibi bir şey) üç adet Koreli asker kurtulur. General Heon- Myug, çocukluk arkadaşı Do Young. General savaş alanında sonuna kadar savaşın emri vermiştir. Bir tek kendi hayatta kalır. Do Young da yaralı halde kurtulur. Bir de erlerden Du Soo savaş alanını sinsice terk eder amacı hayatta kalmaktır. Bu üçlü soğuktan da donmayarak savaş meydanına çokta uzak olmayan harabe bir handa tesadüfen buluşurlar. Heon Myung ile Do Youg çocukluk arkadaşıdır ama aralarında geçmişten gelen bir hesap vardır. Du Soo ikisinden de tırsar çünkü general daha önce birlikten ayrılmanın cezasını ölüm olarak açıklamıştır zaten üst tabakanın alttakilere verdiği değer göz önündedir, hayatının onlar için bir önemi olmayacağıı bilir. Heon-Myug ve Do Young asil ailerden gelmektedir oysa ki Du Soo alt tabakadır. Askere alınmasındaki sebep de gerizekalı asilzadelerdir. Bu üçü arasında bir ölüm kalım savaşı başlar. Birbirlerinin yüzlerine gülerler ama arkada dümenler döner. Heon Myung ile Do Young arasındaki husumet ise flash backlerle orataya sunulur.




Kim haklı kim haksız kararını izleyene bırakmışlar - zaten aslına bakılacak olursa haklı/haksızdan ziyade filmin yaptığı şey varolanları ortaya koymak - ama en harcanan belli bana kalırsa... Hırs, intikam, hayatta kalma dürtüsü üzerine bir yapım. Bununla birlikte inceden dokundurduğu başka konularda bulunmakta.

İnsanlar köşeye sıkıştıklarında ne kadar vahşilebilir? Politika insanları çatır çatır harcar. Savaş dandirik bir şeydir!

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...