22 Ocak 2012 Pazar

MR BRAIN: BEYİN VE MUZ İLİŞKİSİ ÜZERİNE...



Yine dangur dungur başlayıp ziyadesiyle mutlu olduğum serilerden bir tanesi. Gerçi pek dangur dungur demeyeyim. Kimura Takuya adı seriye başlamamda esastır.

İlk bölümde ilk intibaa CSI, şu, bu, o ve daha niceleri benzeri bir şey geleceğiydi  ki, aslında benzerlikler taşımakla birlikte, seride komedi unsurunun ağır basması ve Japon tarzı nedeniyle insan sonra bu benzerliğin farkına dahi varmıyor hatta ne saçmalamışım diyor. İlk sahneleri çarpıcı buldum gerçi. İlk anlarda çarpan bir diğer nokta ise açılış parçasının Van Halen / Jump olması ahahahaha. İlk duyduğumda kulaklarıma inanamadım bir an. Serinin sürprizleri bununla da bitmiyor.








(ahahahaha şu anda çok eğleniyorum :)))) )

2009 yapımı 8 bölümlük dizi kısaca şöyle; Ufak bir kaza geçiren elemanımız Tsukumo Ryusuke,  beş altı yıl sonra bir uzman olarak National Research Institute of Police Science' da çalışmaya başlar ancak bazı yanlış anlaşılmalar sonucu öncelikle Dedektif Tanbara ve yardımcısı Hayashida ile tanışır. Bu arada Hayashida karakterinde Mizushima Hiro' yu görmekteyiz. Bu laboratuvar kendi alanlarında uzman bilimadamlarının soruşturmalara destek nitelikli çalışmalar yaptığı - işte DNA analizi, ses analizi, davranış bilim vs... - genel anlamda sıkıcı ama bilimsel bir ortam. Tsukumo ve kendine atanan asistanı Yuri Kazune - ki kendisi Ayase Haruka olmakta - ikilisi ortama neşe getirmekte ve bu neşeyle birlikte kurumun profilini değiştirmekteler.




İhtisası beyin üzerine olan Tsukumo, soruşturmalar içine balıklama dalarak kendine has tavırları ile etrafındakileri de değiştirmekte. Çok zeki olan bu arkadaş,  beyni fazla yakıt tükettiğinden sürekli muz yemekte. Merak ettiğim bu kadar muz tüketimi, beyni için gereksinim olmakla birlikte, bünyesini nasıl etkilemekte? Anton Çehov ya da Samuel Beckett gibi yazarlar bile muz ve etkilerine oyunlarında değinmekte zira. Bu ufak noktayı atlarsak çok eğlenceli ve keyifli bir dizi olduğunu söyleyebilirim.

Serinin diğer sürprizlerine gelirsek; bir adet Gackt, bir adet Kamenashi Kazuya ve bir adet Matsuyama Koyuki (bu kadını Kimi va Petto dolayısıyla severim). Gackt' a psikopat olayı gitmiş. Kamenashi' nin bir odunu canlandırması için pek efor harcamasına gerek kalmamış.

Kimura Takuya için söylenebilecek pek bir şey yok. Adam burada da oynamış ve Tsukumo' yu daha da keyifli, daha da izlenir bir hale getirmiş. Yetenekli insan. Ayase Haruka  burada da güzel. Bu arada Nakama Yukie' yi nereden hatırlıyorum diyordum, cevabı buldum. Tabii ki Shinobi den.

Tanbara ile Hayashida süper bir ikili olmuşlar. Bu arada Takei Kohei yani Ichikawa Ebizo' nun da karizmasının hakkını yemeyeyim.

Keşke daha uzun olsaymış.

2 yorum:

yesil1778 dedi ki...

slm yine karşılaştık)))) daha önce senden kopya çekerek izlenecekler listesine aldığım dizilerden biriydi. biraz önce son bölümü bitirdim ve hemen sana misafirliğe geldim))) çok eğlenceliydi yahu. bu kadar eğlenerek izleyebileceğimi düşünmemiştim. isimlerle ve yazılışları ve de okunuşlarıyla hala sorunum var-sanırım ömür boyu da olacak- esas adamımız süperdi. bazen izlerken arada jeck sıparovu bile hatırladım. mimikler diil de delilik olarak)))) karakteri çok güzel canlandırmış. bi de yalan söyleyenlerin yukarı sağa baktığını öğrendim)))) çok işe yarayacak bir bilgi)). adamımızı merak ettim. ekşi sözlüğe bile girmiş. diğer oyunlarına da bakıcam. bu kadar eğlencelimidir bilmiyorum ama şansımı denicem. ay bu arada dizinin devamının olması gerekiyor gibi geldi. uçak japonyaya geri döner arkadaşları havaalanına gider bizimki direk laboratuarında onları bekler gelince şok olurlar hemen başka bi olay çıkar bi daha gitmesine fırsat kalmaz. ayrıca o kötü polisinde icabına bakması lazım olmazki ama canım böyle yahu. bu çekiklerin seneryolarla ilgili sorunları var. özellikle bitirirken fıtık ediyorlar. neyse çok işgal ettim. teşekkür ederim. ve seni okumaya devam ediyorum))

Tawannanna dedi ki...

selam, uzun zaman oldu :) keyifler yerindedir umarım.

dizi gerçekten çok eğlenceli ve çok akıcı :) esas amca ya hayran olmamak elde değil ki eleman oyunculuk olayını sağlam kotarıyor ki aslen müzisyen olduğu düşünülünce hayranlık daha da artıyor. benim de hedefimde öncelikle bu amcanın yer aldığı change adlı dizi ve 2046 adlı film var.

haha yukarı sağa bakmak olayı ister istemez insanın bilinçaltına kazınıyor değil mi?

kötü polis olayını öyle bir şekilde bıraktılar ki izleyenin yorumuna kalmış. adam herşeyi biliyormuşta bilerek bunlar açığa çıksın diye numara çekti de diyebilir insan ya da amca kökten kopmuş gitmişte diyebilir ki bu eleman da iyi performans göstermiş. özellikle kötü polisle bizim esas elemanın ilişkisi izlenmeye değerdi.
evet ya çok kısa sürede bitirdiler. 9 bölümcük. japonların genelde dizileri uzatmama huyları var tamam da bu dizi için 9 bölüm az sanki , insan tadına varamıyor :))

umarım devamı gelir de bizde keyifle izleriz.:))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...