24 Mayıs 2011 Salı

EXILE: HERBO, MİKKİRABU VE FANMİN...


Zamanlardan bir zaman, yoğun, monoton gri bir günün sonunda oturmuş müzik dinlerken aklıma gelen bu parça ve videosunu açmıştım. Çok iyi geldi hatta iyiden de iyi... Gayet eğlenirken ve kendime gelmişken Herbo, Fanmin ve Mikkirabu bir anda ortamı bastılar ve gözleri ekrana kilitlendi. Korkmuştum ama geri dönüş yoktu biliyorum. O anda çan çaldı (şaka şaka kapı zili) ve gizemli bir ses “bilimsel inceleme vaktiniz geldi” dedi. Artık her şey için çok geçti. Makus kaderime boyun eğmiş ve bu üçü yanındaki yerimi almıştım. Herbo, Mikkirabu ve Fanmin ise işlerine her zamanki gibi büyük bir ciddiyetle eğiliyordu....


**************************************************************************************************************



Mikkirabu: Hip hop demi bu elemanların tarzı?

Herbo: Ağırlıklı olarak pop sanırım

Fanmin: Anaa yaygaraya bak, ne güzelmiş...

Herbo: Kırmızılar Never land, yeşiller EXILE

Mikkirabu: Oki çaktım

Herbo: Amigo tutmuşlar seyircilere

Fanmin: Bu bir yerden tanıdık geliyor ama..

Mikkirabu: Sahneyi bayağı doldurmuşlar

Fanmin: Haaa Kumi ile söylüyorlardı bunu ama çok güzel olmuş şarkı. Sesleri de güzel

Herbo: Veletler sevimli ya.

Mikkirabu: Dansçılar süper.

Fanmin: Sesi çok güzel elemanın

Herbo: Çok eğleniyorlarmış gibi bir his var içimde.

Fanmin: Kendileri de fena değilmiş.

Mikkirabu: Evet

Fanmin: Bence de çok eğleniyorlar.

Mikkirabu:Ortamı güzel coşturmuşlar kendileri de coşmuşlar.

Fanmin: Ben de coşmak isterdim.

Mikkirabu: Aa tren yaptılar.

Fanmin: Horoz dövüşü seyrediyor gibi seyrediyor amigolar.

Herbo: Paslaşmalar çok tatlı

Fanmin:Trencilik oynuyorlar.

Mikkirabu: Ben de istiyorum o yeşil eşortmanlardan. Ne kadar rahat görünüyor!

Herbo:Dj elemanın tavrına hasta oldum.

Fanmin:Birbirlerine saygı da avr.

Mikkirabu: Seyrici iyi tepki veriyor ha.

Herbo:Amigolar komik ya

Fanmin: Bu yeşil eşortmanlardan biz de edinip tiki mekanları basmalıyız.

Mikkirabu:Aa top indi

Fanmin:Haha...

Mikkirabu:Şu koca ellerden istiyorum

Fanmin. Bu dansı yapmalıyız.

Mikkirabu: Veletlerin içinde bir tane saçları iki yandan tutturulmuş var yiyeceğim onu

Herbo: Bazıları parmağım kadar ya

Mikkirabu: Gelecek var çocuklarda. Saigo dazeeee....



Fanmin: Sempatik Japon popçular, rapçiler, amigolar ve veletler sayesinde çok eğlendim onların da eğlendiğini zannediyorum çünkü öyle bir enerji veriyorlar dışarıya. Seyirciyle aynı tempodalar sanki bir bütünlük içerisindeler. Canlı izlesem hop hop zıplardım herhalde çok hoşuma gitti. Trencilik oyunu da sempatiklik katmış. Şarkıya da performansa da 10 veriyorum.


Herbo: Öncelikle başarılı bir cover hele bu haliyle daha hoş olmuş. Parça zaten çok eğlenceli ve keyifli 9. Performans müthiş. Çok sade ama sahne üzerindeki herkesi çok samimi buldum. Paslaşmalar harika, veletler sevimli, performansçılar, vokaller herkesin çok eğlendiği ve durumdan keyif aldığı gibi bir izlenime sahip oldum. İnanılmaz bir enerjisi var bana kalırsa bu performansın sade, sempatik ve sevimli 10.

Mikkirabu: Genelde çok sevmediğim hip hop konsepti çok güzel yedirilmiş, catchy ve sevimli bir parça şarkı 8. Grup elemanlarının sahne dağılımı,birbirleriyle uyumu, sempati yumağı dansçılar falan oldukça keyifli bir seyirlik sunuyor. Elemanlar kendileri coşup eğlenirken seyirciyi de coşturup eğlendirmişler. Performans 8.

**********************************************************************************

Sonra biz de top istiyoruz dediler ve ahizeyi söküp ondan disko topu yaptılar...



EXILE' ı bu şekilde geçmeye gönlüm el vermedi. Bilindiği gibi Exile 14 kişilik küçük bir grup. 2 ana vokalinden Shun gruptan ayrılıp solo denizine yelken açınca yerini Takahiro aldı.


Bunun dışında yaptığım deneylere göre her Japon' un bildiği, tanıdığı bir grup. En azından benim şimdiye kadar tanıştığım her Japon Exile' ı biliyor. İlk sırayı Glay ile birlikte paylaşıyorlar ve akabinden gelen B'z, Larc en Ciel, Luna Sea, X Japan' e falan fark atıyorlar. Özellikle belli bir yaş üzeri Japon kesimiyle kendi dillerinde Exile muhabeti yaparsanız sizi cdlere falan boğabilme kapasiteleri var.

Exile iyidir, hoştur... Hatta yanlış hatırlamıyorsam Gintama' da da gruba göndermeler yapılır tabii ki çılgın bir anime olan Gintama' da kapladığı alan B'z ile kıyaslanamaz. (Gintama mevzuu bambaşka, nereden başlayacağımı bulabilsem Gintama' ya boğacağım ortalığı.)


Üçünün incelemesine konu olan “Won' t be Long” adlı parçanın orijinali BubleGum Brothers adlı bir gruba ait. Bu şekilde;

(alanda çılgınca dans eden ortam insanlarına dikkat çekerim. Ayrı bir ilgiyi hak ediyorlar)

(çok eğlenceli :)) )

Bu parçanın Never Land' den ayrı olarak bir de Koda Kumi ile seslendirilmiş versiyonu var. Ondan da bir kuple.


(Burada Kumi' nin bana göre meşhur Kumi süpürgeci hareketi görülebilir.)

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...