1 Mart 2014 Cumartesi

On His Majesty's Secret Service: Dai Noi Muk Taam



2009 yılından kalma  Hong Kong yapımı On His Majesty's Secret Service' in yönetmeni Wong Jing. Kendisi aynı zamanda yazarı olarakta yer almış filmde. Oyuncu listesi umut vaat edici.  Louis Koo, Barbie Hsu, Tong Dawei, Liu Yang gibi.

Yaklaşık bir buçuk saatlik bir komedi filmi olmakta kendisi ancak izlemek isteyenlere benim tavsiyem beklentilerini fazla yüksek tutmamaları zira beklentileri karşılayacak bir yapım olmaktan oldukça uzak.
Adından da anlaşılacağı gibi bir adet imparatorumuz ( karizmadan uzak ve salak) var. Kendisi ve sarayı korumakla görevli 12 tane muhafızı var. Bunların içinde yer alan İmparator köpeği kung fu yetenekleri yerine zekası ve buluşları ile oluşan tehditleri savuşturmakta. Nişanlısı Fait yani Barbie Hsu' da evlenmek için çocukcağıza bastırmakta. Sonra imparatoru öldürmek isteyen kötü adamcıklar var falan...

Ben filmde pek eğlendiğimi söyleyemem.



Louis Koo bu sefer bu tarz bir filmde yer alarak oyunculuğunun farklı bir yönünü ortaya koymak istemiş sanırım. Kendisini bu tarz bir filmde görmek pek alışıldık bir durum değil. Filmin kötülüğüne karşı yine de performansı iyi. Barbie Hsu, sanırım ben bu kadından hoşlanmıyorum, histerik ve şımarık Faith rolünü filmin basitliği ve kafa şişirmesi sayesinde başarıyor. Bir de bir iki sahnede pozları göz alıcı itiraf etmek gerekirse. Filmde bana göre en oturmuş karakter İmparator kaplanı, Tony Dawei göze pek batmıyor.

İmparatora salaklığı ve sevimliliği nedeniyle bir lafım yok. İlginçtir filmdeki en sevimli canlı olabilir kendisi. İmparatoriçe zaman zaman eğlenceli olabiliyor.

Çekimler yaratıcılık ve estetikten uzak. Kullanılan görsel efektler iç bayıcı ve bana kalırsa her şeyi daha da kötü yapıyor. Film bütününde bir estetikten sanırım bahsedemeyeceğim. Tüm bunlar komedi filmi olan bu yapımın zaman zaman komik olabilme potansiyeli olduğu gerçeğinin önüne geçmemeli ancak bir bütün olarak bana kalırsa zaman kaybı.

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...